Klankbordgroep Verenigingszaken is een Klankbordgroep die Ajax advies geeft op het gebied Verenigingszaken. Deze groep is begin februari 2011 opgericht samen met twee andere Klankbordgroepen. [1]

Leden[bewerken | brontekst bewerken]

2011-Heden [1]

Voormalige leden[bewerken | brontekst bewerken]

Advies[bewerken | brontekst bewerken]

  • Op 3 juni 2011 geeft de klankbordgroep de ledenraad het advies om het verenigingsbestuur niet langer deel te laten uitmaken van de raad van commissarissen. Het is de bedoeling dat het nieuwe bestuur van de vereniging voortaan de rvc-leden benoemt en controleert. De ledenraad zou op termijn kunnen worden ontmanteld. [3]
  • 12 Augustus 2011 wordt bekend dat de commissie heeft voorgesteld dat het bestuurd uit zeven koppen moet bestaan. De RvC moet onafhankelijk worden van het bestuur en de Ledenraad moet worden afgeschaft. Hennie Heinrichs werd al kandidaat genoemd voor het voorzitterschap. Hein Blocks, Cees van Oevelen en Cees Vervoorn treden toe tot het zevenkoppige bestuur van de vereniging Ajax. De overige plaatsen dienen volgens de plannen te worden ingevuld door voormalig Ajacieden. Theo van Duivenbode en Keje Molenaar bedankten voor de eer. [4]

Zie ook[bewerken | brontekst bewerken]

Footnotes[bewerken | brontekst bewerken]