Wikia

De Bestuursraad is een zevenhoofdige orgaan dat de leiding geeft over de vereniging AFC Ajax. Op 22 december 2011 werd tijdens de AVL de bestuursraad benoemd uit een samenvoeging van het toenmalige Bestuur en de Ledenraad.

Huidige leden (2020) Edit

Afdeling Bestuurslid
VoorzitterFrank Eijken
Ruud Haarms
Jan Buskermolen
Dick Schoenaker
Wendy Nagel
Maarten Oldenhof
Cees van Oevelen

Bestuursraad Henrichs (2011-2019) Edit

De eerste Bestuursraad werd op 22 december 2011 tijdens de AVL opgericht uit een samenvoeging van het toenmalige Bestuur en de Ledenraad. Dit was onderdeel van de Fluwelen Revolutie (2010-2013) waar AFC Ajax toen midden inzat. Hennie Henrichs (voorzitter), Tonnie Bruins Slot, Jan Buskermolen, Dick Schoenaker en Cees Vervoorn werden benoemd tot leden. Er moesten echter nog twee leden worden gekozen. Maarten Oldenhof en Ronald Pieloor werden op 20 maart 2012 benoemd. [1]

De Bestuursraad begon met de aangevraagde motie om Johan Cruijff en Louis van Gaal te verzoenen. Op 16 januari zag ook de Bestuursraad in dat dit geen zin had. [2]

In 2019 begint de bestuursraad van Hennie Henrichs met gefaseerd aftreden. Eerst treden Ronald Pieloor en Cees Vervoorn af. Zij worden vervangen door Cees van Oevelen en Wendy Nagel. In 2020 worden de andere leden met uitzondering van Ruud Haarms vervangen (Ruud Haarms verving Tonnie Bruins Slot al in 2018).

FootnotesEdit

https://www.ajax.nl/streams/actueel/wijzigingen-bestuursraad.htm